Kem Kursus Pengurusan Organisasi 2.0

Penat, yes memang penat gila sebab baru balik dari kem di Pulau Pangkor. Kem ni sebenarnya untuk ahli jawatankuasa persatuan, dan aku sebenarnya bidan terjun je. Tak pernah2 aku join persatuan Aspirasi Budaya, last2 terpilih untuk ke Pulau Pangkor sebab nak cukupkan orang. Dan yang paling sedih, aku kena kekal dalam persatuan tu untuk sem depan. Tapi takpelah, boleh dapat experience baru kan. Walaupun jadual program tidak pack tapi penatnya tetap ada. Another good experience for me, sebab dapat melancong walaupun sekejap ke Pulau Pangkor. Aktiviti yang paling best kat sana ialah snorkeling. First time aku snorkeling dan yang paling aku excited ialah dapat bagi makan dekat ikan dalam laut. Bahagia. Luka2 kat tapak kaki tak payah tanya la, sebab memang ade . hehehe. Batu karang tu dah macam apa, tajam gila. Ramai yang luka kat tapak kaki. Dan nasib baik aku pakai stoking time nak snorkeling so kaki aku takde la luka2. Dan yang paling parah, lepas bahagia bersnorkeling, muka kami burn teruk. Masing2 dah bertukar jadi negro.

Cerita pasal pengangkutan, kat sana van2 untuk angkut pelancong semua warna pink. Pelikkan? ye memang pelik. Tak pernah pulak aku tengok semua van warna pink.

Kesimpulan untuk trip kali ni, ape yang aku perasan sepanjang kem tu ialah bonding antara sesama sendiri. Walaupun berbeza persatuan, bonding kami amat rapat dah macam adik beradik. Gonna miss this moment.

img_20161115_150506
van warna pink !!!
img-20161111-wa0005-1
Persatuan Aspirasi Budaya
img-20161112-wa0021
Sunset
img-20161113-wa0004
Snorkeling

 

Leave a Reply

