Tertipu or kena tipu?

Masa pergi trip ke Kelantan and Terengganu untuk program Kembara Citra Timur, ramai yang kena tipu. Ceritanya macam ni, malam tu tuan guest house kitorang ada sediakan supper. Ada orang cakap tuan guest house ada sediakan bubur asyura. Saya dah tahu macam mana rupa bubur asyura di Kelantan sebab ianya sama macam di Terengganu cuma di tempat saya, Terengganu dia ada tambah aksesori telur dadar, agar2 dan kelapa goreng. Nak dijadikan cerita, kami semua malas nak keluar pergi ambil, jadi kami kirim dekat orang minta ambilkan. Housemates saya semua punya la excited dengar bubur asyura. Dia  dah dapat bayangkan macam mana bubur asyura macam tempat dia. Hahahahahaha. Dia tak tahu yang lain tempat lain bubur asyuranya. Jadi sampai je bubur tu, diorang semua terkejut. Hahahahahaha. Saya tanya kenapa? Diorang cakap ni ke bubur asyuranya? Saya jawab ye la, kat kelantan macam ni la bubur asyuranya. Diorang terkejut tengok rupa bubur asyura di Kelantan. Saya tahu rupanya buruk tapi sedap la. Siapa yang tak try tu memang rugi la (kesimpulannya, satu pinggan yang diorang ambil tu habis saya dan leonna je yang makan)…Last sekali saya nak cakap, kesian korang. Kena tipu. Moral of the story, don’t expect too much on things that we do not know yet.

So kat sini saya nak belanja gambar perbezaan bubur asyura Johor, Terengganu dan Kelantan.

jhr
Bubur Asyura Johor
kltn
Bubur Asyura Kelantan
trg
Bubur Asyura Terengganu
Leave a Reply

